maandag 31 december 2012

Eindgewicht 2012


Vanaf morgen kan ik weer gaan wegen voor een nieuw jaar. Vanochtend gaf de weegschaal

73,6kg

Dat betekent vanaf begin dit jaar een verlies van 6,4kg. Ik heb hier mij mijn streefgewicht van 75kg ruimschoots gehaald. Ik heb dit jaar mijn lichaam zien veranderen van wielerbenen naar triathlonbenen. Van veel vet rond mijn middel naar minder op de heupen en buik. Naar meer spiermassa in de onderarmen en sterkere schouderspieren van het zwemmen. Van minder vet op het gehele lijf.

Het is een bijzonder jaar wat betreft gewicht omdat ik weer broeken aan kan die 10 jaar in de kast hebben gelegen en nog uit de rookperiode komen. Eindelijk terug naar een vorm en gewicht van toentertijd waar ik toen meer een ongezonde levensstijl op nahield met roken en slecht eten. Die *stoppenmetrokers* kilos zijn er definitief af!

Voor het komende jaar wil ik proberen te streven richting 70kg. Wellicht iets te ambitieus maar met gezonder eten (oa. paleo stijl meer integreren), minder koolhydraten en in hetzelfde spoor van afgelopen maanden sporten, hoop ik op dat gewicht in de buurt te komen. Elke kilo die ik er nog voor 7 juli 2013 af kan krijgen is meegenomen voor die dag. Dat loopt sneller en sneller lopen kan ik heel goed gebruiken op Race Day met de ironman 70.3 in Haugesund, Noorwegen.

Morgen maar weer een meting doen hoe ik er na vanavond van oliebollen en bubbels bijsta in 1 dag en 1 jaar later.

3 opmerkingen:

  1. Knap hoor! Maar niet teveel afvallen he, daar word je slapjes van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan hoor! Dat voelt waarschijnlijk een heel stuk beter. Je zal merken dat het sporten hierdoor nog makkelijker gaat. Op naar hele mooie resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dank je, het is heel verrassend te merken hoe sterk ik in de benen ben geworden bij het lopen sinds ik van 10 naar een halve marathon afstand ben gegaan en inmiddels dubbel zoveel loop in de wk. Ondanks gewichtsverlies, gelukkig in vet, ook nieuwe spiermassa bij. Die meting van gisteren heb ik maar genegeerd overigens want stond opeen op 74.3kilo ... doe even alsof dat niet zo is ;)

      Verwijderen