donderdag 20 december 2012

Triathlon kosten 2012

Om een idee te geven hoeveel de triathlon sport kosten kan voor een ambitieuze amateur triatlete, hier mijn kostenoverzicht over 2012. Uiteraard kan het veel duurder maar vooral ook veel goedkoper. Ook hangt het kostenplaatje af over welk materiaal je al bezit. Ik als debutant op de korte afstand (1/8e en 1/4e) triathlon was al in het bezit van 1 paar loopschoenen en 1 racefiets met ligstuur oja en een badpak.

In 2012 heb ik niet gekozen een tijdrit fiets aan te schaffen maar een 2e racefiets waarbij ik met aerowielen meer voordelen heb van aerodynamica samen met ligstuur. Zo heb ik 1 fiets voor het najaar en wintermaanden en waarbij ik de nieuwe fiets gebruik naast triathlon wedstrijden ook voor alle mooie toertochten en trainingsuitjes in het voorjaar en zomer. De wens is een tijdritfiets maar met mijn budget moet ik middelen of beter gezegd met mijn middelen moet ik budgetteren en keuzes maken :-)

In de begroting van 2013 (blog ik begin volgend jaar) is zeker geen tijdritfiets opgenomen. Ook heb ik geen coach. Laatste vind ik niet nodig want vind het al veels te leuk me zelf te trainen en coachen. Door te sparren met andere amateur triatleten en alle informatie op internet en wat literatuur kom je al een heel eind.
Wie wel de tijd heeft en niet het geld maar toch ambitieus, kan als DoeHetZelver ver komen! Het stimuleert mij tot hoogtes wat ik zelf nog niet had gedacht.



3 opmerkingen:

  1. Ouch! Confronterend, ik ga de rekensom voor mezelf niet maken. Aan de andere kant, het gevoel na de finish in Barcelona was onbetaalbaar. Knap dat je alles zo goed bijhoudt, zou ik eigenlijk ook moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om dit bij te houden! Leuk om zo'n overzicht te zien. Je kunt de sport inderdaad zo duur maken als je zelf wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Lianne. Ja het is ook zeker geen pleidooi meer een indicatie. Begroting is ook al klaar voor 2013 :)

      Verwijderen