vrijdag 2 november 2012

Reken je rijk met eindtijden

Gisteren was ik weer lekker wezen rekenen met wat ik mogelijk nu zou kunnen op de 3 onderdelen van een halve triathlon en wat ik als streven heb op RACE DAY 7 juli 2013 in Haugesund.

De tijden had ik geventileerd op het triathlonforum waar wat reactie op kwam. Uiteraard is het een wassen neus maar het motiveert mij bezig te zijn op weg naar Haugesund. Uiteraard kan ik bescheiden blijven, stilletjes zijn en niet zo hoog van de toren blazen om toekomstige teleurstellingen te voorkomen, toch kies ik er voor om mezelf rijk te rekenen met de eindtijden gebaseerd op huidige voornemens van trainingsvolume en de daardoor mogelijke progressie naar eigen inschatting!

Toevallig zit ik in de juiste hoofdstukken van mijn bijbel van Joe Friel. Zo las ik gisterenavond dat ik vooral mijn doelen ruim moet durven bepalen. Wel met enige realiteit maar hoog mikken kan geen kwaad. Uiteraard zal je je verlies ook moeten kunnen nemen als het er uiteindelijk niet zo uitkomt. Daar herken ik mezelf en word bevestigd goed bezig te zijn.
Het lijkt me, naar aanleiding van gisteren op het forum, leuk om hier in mijn blog dan ook maandelijks een prognose neer te zetten. Voor de critici, de huidige aannames baseer ik op losse onderdeel tijden wat uiteraard anders is dan alles achter elkaar beoefenen, zeker als je zoals ik het nog niet heb gedaan op de halve triathlon afstand. Wel weet ik dat in 2012 mijn aannames op de losse onderdelen en als 1 triathlon min of meer het zelfde waren. Lopen ging, door adrenaline, zelfs sneller dan in training! Maar een midden afstand is vast een ander verhaal ... niettemin hier mijn voorpret en stimulans.

Ik zal maandelijks mijn nieuwe tijden hier neerzetten en kijken of ik al tijdverbeteringen maak op het zwemmen, fietsen en lopen. Vooral eerste en laatste kan ik realistisch meten, het fietsen wordt even aankijken met het winterse weer en de mogelijkheid 90km te fietsen.

HUIDIG STREVEN
1-nov-12 7-jul-13
Z 1,9 km 42m (2,7) 37m (3,1)
T1 2m30s 2m30s
F 90km 3u (30) 2u40m (33,8)
T2 2m30s 2m30s
L 21,1km 1u55m (11) 1u45m (12,1)
TOTAAL 5u42m 5u07m



5u07m

Geen opmerkingen:

Een reactie posten