donderdag 15 november 2012

1 jaar hardlopen


Vorig jaar had ik mijn eerste week opzitten met het basisschema voor een 5km loop. Na lange rust van een intensief wielerseizoen afsluiting pakte ik begin november het hardlopen weer op om sportief de winter door te komen. Al een jaar eerder had ik dit gedaan en stopte vervolgens in het voorjaar 2012 omdat het fietsen weer de overhand kreeg. Het lukte me toen niet om beide sporten samen te doen. Toentertijd trainde ik ook veels te intensief.

Dus vorig jaar rond deze tijd begon ik weer opnieuw voor een opbouw om het lijf er weer aan te wennen. Aan conditie ligt het niet. Dit keer hoopte ik het lopen er wel bij te houden in 2012 wat me lukte en resulteerde in de nieuwe passie triathlon.

Na een jaar gelopen te hebben heb ik afgelopen maand al 3x een halve marathon afstand gelopen iets wat ik niet had durven dromen vorig jaar. Begin dit jaar was ik al blij met behoud van 5km of 10km het gehele jaar door. Ook de twijfel of ik fysiek een langere afstand zou kunnen verdragen kon ik dit jaar niet inschatten totdat ik afgelopen oktober langzaam de afstand en de frequentie uitbreidde en met succes.

Wel heb ik mijn eerste blessure te pakken en zijn gisteren mijn eerste nieuwe loopschoenen binnen. Na het opvoeren van de kilometers per week en de frequentie van lopen (van 2 naar 3x per week) zijn de schoenen ruim versleten met gevolg dat ik eigenlijk te laat ben met vernieuwing met gevolg een blessure. Dat ga ik de volgende keer anders doen.

Hopelijk trekt de blessure in de rechterkuit in combinatie met pijn onder de rechterenkel snel weg zodat ik weer goed kan trainen op duur en afstand op mijn nieuwe Saucony’s Pro Grid Guide5. Ze zijn kek genoeg om gezien te worden.


Vandaag dan ook alvast ingeschreven voor de Midwintermarathon van Apeldoorn voor de 18,5km op zondag 3 februari 2013. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten