zondag 8 mei 2011

Tenniscompetitie

Hoewel de tenniscompetitie al ruim een maand van start is gegaan, schoof ik gisteren voor het eerst in het team. Door onze vakantie heb ik de eerste weken gemist. Dus gisteren mijn eerste partijen enkel en dubbelspel.

We moesten spelen bij HLTC Gooiland in Hilversum en ik kon als 1e dame van ons damesteam OSO 1 aantreden met mijn singel.

Gelukkig had ik afgelopen maandag nog met een tennismaat gespeeld om alvast in te komen en de eerste spierpijn verwerken want het was alweer 2 maanden geleden dat ik een racket had aangeraakt.

Om 11.30u ging ik de baan op. Na de eerste games kon ik merken dat ik nog moet inkomen en werd er onnodig punten weggegeven. Gelukkig was mijn tegenstandster niet te sterk en kon ik vele fouten permitteren. Echter gaf ik dus danig weg dat ik in de 2e set heel snel met 1-5 achterstond. De 1e set had ik met moeite naar me toegehaald met 6-3. Maar ik ben een taaie en het is pas over als het laatste punt is gespeeld dus ik bleef rustig en speelde verder met gevolg dat ik met 6-5 terug kwam. Helaas kon ik het niet meteen afmaken en moest er een tie-break aan te pas komen. Die trok ik gemakkelijk naar me toe en zo konden we allebei blij na 1,5u van de baan. Het was warm en de warmte zorgde dat we moesten lijden op de baan. Je wordt sloom en je rent alleen maar als het echt moet.
Tijdens mijn damesdubbel op baan 4

Gelukkig had ik rust en kon ik verder relaxen op het terras van de tennisvereniging. Om 15.30u konden we onze dubbel spelen en die ging voortvarender en won ik deze samen met Martijn T. met 6-4 6-4.

Uiteindelijke stand was 3 - 3. Iedere club had 2 enkelpartijen en 1 dubbelpartij gewonnen.

Hopelijk ben ik volgende week meer ingespeeld en is het wat koeler.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten