dinsdag 25 januari 2011

Lid van een wielerclub (CT WT)

Zo, nog net voor mijn 42e besloten lid te worden van een wielerclub. Wie had dat gedacht …
 
Nu ben ik liever op mezelf met fietsen hoewel ik de laatste jaren wel gemerkt hebt dat met een toertocht het wel erg leuk is om in pelotonnetjes te rijden. Groepjes fietsers die veel meer vaart maken dan als je alleen fietst. Dat is best lekker maar het op elkaar wachten als iemand een lekke band heeft of gezamenlijk een pitstop maken bij de ravitaillering (voedselbevoorradingspost) vind ik helemaal niets. Dus wat doe ik, ik pik aan bij een groepje en zodra deze stoppen bij de 1e voedselbevoorradingspost sjeez ik door in de hoop een nieuw groepje te vinden en anders met mezelf verder te gaan. In het begin ook van mening dat je het vooral zelf moet doen want dan doe je het ook echt zonder hulp van anderen. Inmiddels daar het principe in eigen belang bijgesteld (een hoger gemiddelde snelheid).

Ik heb geen echte redenen om bij een wielerclub lid te worden. Elke week in een groepje trainen hoeft niet want ik fiets net zo lief alleen. Wel vind gezamenlijke initiatieven leuk. Dus zo nu en dan een gezamenlijke toertocht of ontmoeting.

Nu zit ik voor informatievergaring, ervaringsdeler en als mijn eikwijtkunner al een tijdje op het wielerforum van http://www.wielertoerist.nl/ (ook wel www.wijntoerist.nl). Dit forum is DE plek om allerlei info over wielrennen te vergaren maar ook om je ervaring te delen met gewillige toehoorders die snappen waar je het over hebt en die dezelfde passie delen. Sterker nog, bij dit forum kan je meedoen aan een afvalrace waar je wekelijks kan opgeven hoeveel je afvalt tot je geplande gewicht in juni van dat jaar. Ook kan je elke keer je trainingen, doelen en prestaties opgeven en bijhouden. Zelfs sportactiviteiten die niets met wielrennen te maken hebben maar wel laten zien dat je de winter sportief doorkomt. Kortom een virtuele wielerclub. Ideaal voor mij …

Lid van het forum was ik al en werk inmiddels ook mijn trainingen en gewicht bij op dit forum. Alleen nog die stap om ook lid te worden bleef uit. Gezien ik de laatste maanden wat actiever werd op het forum en ik ervaringen lees van de clubleden begon het wikken en wegen. Voor de duidelijkheid, het forum is voor iedereen en dan ben je WT (wielertoerist). Maar je kan ook clublid worden (officieel geregistreerd bij KNWU met of zonder licentie) en dan ben je lid bij CT WT (verbonden aan het forum). Je kan dus forumlid zijn met of zonder lid te zijn van de wielerclub.

Afin vorige week was ik eruit met mezelf, ik wil lid worden van de club. Ik wil graag af&toe meedoen met de activiteiten die georganiseerd worden maar vooral wil ik in het clubtenue rijden van CT WT (Cycling Team WielerToerist, website) als ik aan toertochten meedoe. En ik heb er al een aantal op de agenda staan waar ik dat shirt dan kan tonen :-) : ao. Steven Rooks Classic, Ardechoise & Limburgs Mooiste.

De kleding is besteld, ik ben lid en ik ben heel blij. Gisteren ben ik 42 geworden en vind het stoer dat ik toch nog aansluiting heb gevonden bij een wielerclub.


CT WT op twitter: http://twitter.com/#!/ct_wt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten