dinsdag 1 februari 2011

Registratie sportactiviteiten

Ik ben wel van de registratie van sportactiviteiten. Niet dat je daar heel vaak naar terugkijkt, maar wel zo nu en dan. Altijd prettig als je weer wilt weten wat je snelste, langste, hoogste was. Heerlijk om te zien en om overzicht te houden. Met die registraties kan je zien hoe je je ontwikkelt. Wat vervolgens bij mij stimulerend werkt.

Ooit begonnen met mijn 1e sigma computertje in een Excel sheet bijhouden van al mijn fietstochten. Tot vorig jaar, halverwege nog trouw bijgehouden zelfs nadat ik mijn (nieuwe) Sigma ROX 9.0 had aangeschaft die zelf een software programma heeft waar je data op de computer kan overzetten.

Deze winter ook begonnen met het bijhouden van mijn overige sporten zoals hardlopen en schaatsen. Met mijn huidige telefoon Nokia E75 kan ik via www.sports-tracker.com met GPS (helaas hapert GPS verbinding soms) mijn afstanden, tijden e.d. bijhouden. Heel mooie website waar je terug kan kijken op je telefoon of webaccount.

Maar ja zolang dit duurt want halverwege dit jaar ga ik over op een Android telefoon en die is helaas niet aangesloten op deze website. Daarnaast zal de telefoon ook te groot zijn om mee te nemen.

Naast sports-tracker houdt ik via het Wielerforum (http://www.wijntoerist.nl/) al mijn trainingen bij. Ook die van spinning, hardlopen, tennissen en schaatsen. Dat kan allemaal en ze hebben ook een leuk truienklassementen om te zien waar je staat in de groep actievelingen. Voor mij heel motiverend!

Of ik niet genoeg administratie heb voor mijn activiteiten. Ja dat wel. Toch gisteren me aangesloten bij http://www.bikeplanner.com/. Hier kan je, als je Polar, Suunto of Garmin GPS hebt, je info uploaden of zoals ik handmatig opvoeren. [tekst aangepast per 5/3/11] Met mijn Sigma ROX 9.0 kan ik de Log file *.slf overigens OOK inladen op de website! (eerder in deze blog gemeld dat dat niet mogelijk was). Geldt overigens niet voor de Memory file *.smf. Ook kan ik de opgevoorde trainingen 1 op 1 doorzetten naar de administratie van Wielerforum. Dus dat zijn 2 handelingen naar 1 algemene registratie. Mooi geregeld! [\tekst aangepast per 5/3/11]

Bikeplanner ziet er erg simpel uit maar nuttig. Niet alleen het fietsen kan je dus bijhouden, ook al je andere sporten! Gisteren me aangemeld en al mijn januari 2011 activiteiten opgevoerd. Mooi begin van het jaar. Je krijgt een mooi overzicht van hoeveel uren je totaal sport of totalen per sportactiviteiten. Mooie overzichtjes dus. Mooie motivatie voor mij.


Wat ik nog mis is een GPS Garmin Forerunner 305 voor mijn hardlopen en schaatsen. Zodat ook dat in grafiek en hartslagzones kan worden geregistreert. Daar ga ik nog even voor sparen ...

2 opmerkingen:

  1. Voor android telefoons zijn ook diverse apps beschikbaar voor het bijhouden van diverse activiteiten. Kijk eens op www.sportypal.com

    Gr.
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Marco, dank voor je tip, inmiddels heet sports-tracker een app voor iphone en android. Binnenkort krijg ik zelf mijn android telefoon en hoop mijn account op sports-tracker.com te behouden. Mocht het op de nieuwe telefoon niet werken dan zal ik eens naar sportypal.com kijken.

    BeantwoordenVerwijderen