donderdag 19 januari 2012

Het kan hard lopen met hardlopen …


En dan bedoel ik niet de snelheid maar wel de ontwikkeling en afstand. Sinds november ben ik er maar weer aan begonnen als wintersportactiviteit. Dat was wel gedoseerd en met geduld inkomen. Na 1,5 maand liep ik uiteindelijk al continue een 5km. Een prestatie waar ik vorig jaar op eindigde. In het begin nog wel last gehad van mijn lijf wat nog moest wennen maar met beleid kon ik het alsnog uitbreiden.

10km route in Hoogland West vanaf thuis

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste 10 km gelopen en dat geeft een lekker gevoel. De midwintermarathon van Apeldoorn 5 februari kreeg ik in het vizier waar je 18,5km kan lopen. Dus daar wil ik naar toe werken. Maar eigenlijk komt deze loop me 2wkn te vroeg. 

Gisteren liep ik mijn 2e 10km binnen het uur: 58m13s zeer intensief met 177 gem. hartslag.
loopregistratie & route (afstandmeten.nl)


Wekelijks 2km extra uitbouwen tot de midwintermarathon is voor het lichaam misschien toch iets te snel. Even een pasje op de plaats en een andere loopevent gaan uitzoeken. De 10km (of 1 uur lopen) 2 a 3 x per week is meer dan zat naast het fietsen waar ik ook in flinke opbouw ben.
>> Lees net via www.hardlopen.nl dat er ook een alternatief is van 8km bij het Midwintermarathon event van Apeldoorn. Misschien moet ik die gewoon doen, dan kan ik meteen ook op snelheid lopen en trainen :-) Achmea health centers Acht van Apeldoon. Dit zal meteen mijn allereerste loop wedstrijd worden.

Mooie extra bij hardlopen is een lagere gemiddelde hartslag bij het fietsen zo vroeg in het seizoen. Ik ga proberen het hardlopen er bij te houden naast het fietsen, echter zal het accent in het voorjaar naar het fietsen verplaatst worden.

Het is weer heerlijk om vol met sport bezig te zijn … laat die lente maar komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten