maandag 9 januari 2012

1e week van 2012

Vandaag mijn laatste vrije dag terugkijkend naar mijn eerste week in 2012. Een productief weekje op alle fronten.

G E Z O N D H E I D
Vanochtend na 12 uur slaap werd ik wakker om 11.23u. Dat zat er wel een beetje in gezien ik me gisteren niet helemaal lekker voelde. Ik vraag me af of ik iets onder de lede heb of dat het de nasleep van de wortelkanaalbehandeling (uitleg) is waar ik vorige week dinsdag voor behandeld ben.

De napijnen heb ik de hele week proberen te onderdrukken. Na 4 soorten pijnstillers (Ibuprofen, Paracetamol, Voltaren en Advil) bleek Advil toch het beste te zijn. De gevoeligheid van de kies is aan de buitenkant minder maar op kauwen kan echt nog niet. Wel is de gevoeligheid voor koud en warm weg. Dus de zenuw is echt dood! Nu alleen nog wennen dat ik weer aan die kant kan drinken. Op 24 januari moet ik nog wel terugkomen. Het zenuwkanaal moet nog gevuld worden. Dus kies gaat straks weer open, vullen en weer dicht en dan is het afwachten tot ik echt verlost ben van mijn pijntjes. Een kroon hoop ik in 2013 in te laten zetten. Dat is financieel-/verzekeringstechnisch beter. Maar dan moet de kies nog wel een jaar stand houden.


G E W I C H T
Maandag is weegschaaldag nu ik weer begonnen ben met de afvalrace van het wielerforum. Tot mijn vreugd heeft het sporten van afgelopen week de 1e kilo er af gekregen. Vandaag NETTO schoon aan de haak:
79 kilo (-1)

S P O R T E N
Het sporten gaat lekker nu de drive terug is.
Hardlopen gaat bijzonder goed en ben bezig met opbouw naar meer kilometers. Loop momenteel 7 a 8km nonstop.
Tacxen is inmiddels mijn vriendje waar ik duur-, interval- en hersteltrainingen op doe. Het is niet zo geestdodend als ik had verwacht en met muziek op de oren en voortdurend kijkend naar de hartslag, tempo en cadans op de teller kom ik die tijd goed door tot max 1,5u. (Bikeplanner blog)

Buiten is het momenteel prima fietsweer dus overweeg ik de fiets van de Tacx af te halen. Wie weet dat ik morgen voor het eerst op de fiets naar werk ga. Hangt wel af of ik morgenochtend vroeg uit de veren kan komen.

V A K A N T I E
Vorige week dus wortelkanaalbehandeling en veel gesport. Maar het was ook vakantie samen met Natasja. En die hebben wij benut met opruimen, schoonmaak, huis pimpen en sauna.

S O C I A A L
Hoewel er meer plannen waren hebben we in de vakantie familie opgezocht. Eerst uiteten bij Nam Kee met mijn oom, tante en neefje op nieuwjaarsdag om vervolgens donderdag nog even op z'n verjaardag langs te komen. Oom is ook alweer 70. Daarnaast had ik afgelopen zaterdag het weerzien van mijn eetclubje. Die ook alweer ruim 15 jaar bij elkaar zijn. Het was weer ouderwets gezellig.

A P K
De auto moest 4 januari naar de APK en is daar glansrijk doorgekomen met enkel 4 nieuwe buitenbanden waar we van wisten dat die moesten komen.

K L U S S E N
De overloopkast, trapkast, buitenberging, schuur zijn goed opgeruimd. Natasja nam de keuken grondig onderhanden terwijl ik met mijn nieuwe Makita accuboor 14.4volt liep te klunsklussen met resultaat dat de buitenberging, trapkast en schuur van plankjes zijn voorzien waar geordend de spullen staan opgeborgen. Trouwens wat een heerlijkheid deze boor vergelijken met mijn overleden Bosch accuboor. Investering in goed spul is vaak toch de beste geldbesteding.









Ook hebben we de zolderoverloop voorzien van nieuw zeil, en het trapgat restant in de trapkast gelegd.  Ziet er meteen leuker uit allemaal.

O N T S P A N N I N G
Eind van de week waren we wel toe aan een avondje Sauna wat we in Sauna Soesterberg deden waar ze een nieuw onderdeel hebben: opgietingen. We namen de laatste sessie van 21u met Jazz muziek (easy listening). Onze eerste opgieting was zalig. Saunameester Bram deed het perfect! De nieuwe eigenaar van Sauna Soesterberg is zijn sauna goed aan het pimpen.

S T U D I E
Module 2 van mijn opleiding Internetmanagement & webdesign is van start. Vandaag is vrije dag is studie dag. 20 januari heb ik mijn 1e lesdag. Deze module gaat over e-Commerce en Communicatie. Interessante theorie.

Terugkijkend naar de 1e week, hebben we een bevredigende, nuttige vakantie thuis gehad waar we een hele hoop hebben gedaan. In ieder geval goed van start gegaan in het nieuwe jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten