maandag 12 september 2011

Tijdrit in Streefkerk 10-9-11

Yeah yeah yeah, Streefkerk here we come, na Deelen - Hoog Baarlo - Deelen zal ik eens bij jullie een nieuw persoonlijk record gaan rijden ... een echt nieuw vet PR-etje met stiekume hoop op een 37km/pu gemiddeld ... Yeah yeah yeah

Op zaterdag 10 september arriveerde ik om 12:30u na een klein uurtje rijden op de plaats van bestemming en verbaasde me over de schoonheid van dit gedeelte van het Groene Hart. Wat is het toch mooi met die molens hier in het landschap.

Afin, na een korte sanitaire pitstop bij de molen op de dijk net voor Streefkerk was ik er wel weer klaar voor. Hier op de 9,25km moest ik toch kunnen laten zien dat er een PR te behalen viel. Het liep echter anders ...

Ik zag al wat bekenden van het wielerforum en waar ik lid ben via de vereniging CTWT als basislid bij de KNWU. En begroette zo GerjanO (Gerjan Olsder) en Alstro (Cees Tuytel van www.tijdrijden.nl) en dan voor het eerst in het eggie ook nog eens Corniel (organisator van de Monstertijdrit), Ace (Elard de Raad) en ChrisN. Allemaal mannen actief op het forum of lid van de wielervereniging CT WT. We waren dus goed vertegenwoordigd.

Even inschrijven, met de mannen praten en me klaarmaken voor een inrijd rondje. Mijn startnummer 11 (gekke getal). Volgens de mannen moest mijn zadel nog even rechter en mijn tasje kon echt niet mee. De plakspullen konden dus achterwege gelaten worden. Nou dat had ik me dit keer ook wel bedacht ...normaal heb ik er lak aan maar goed ethiek begint ook steeds belangrijker te worden in het wereldje ;-)

Afin, met het inrijden was vanaf de start een oploop naar de dijk. Daar opknallend merkte ik al aan mijn ademhaling dat ik hoog in mijn hartslag zat. Dit was niet echt goed. Dit is pas inrijden! Tijdens het parcours rustig proberen te worden en opgelet waar en hoe het met de wind zat.

Ik had er wel zin in, 9,25km moest te doen zijn even helemaal leeg. Dus sloot ik me bij de start snel aan.

Bij de start schoot ik weg met de ketting op het middenblad en heel hard trappend de helling op. Ik tikte al meteen 194 hartslag en op het grote blad buffelde ik over de dijk. Kijkend naar mijn gemiddelde zag ik 40 en 38km/pu. Dat was mooi alleen zat ik al wel te hyperventileren. Dat was heel apart want ik had het gevoel dat ik nog meer kon maar dat het geblokkeerd was. Het was nu al afzien. Waarschijnlijk noemen ze dit opblazen bij het begin. Maar ik snapte het nog steeds niet want vorige week in Deelen schoot ik ook ongepland hard weg maar hield ik het 18,2km vol. Nu zat ik af te zien en mijn benen deden nog niet eens pijn. Ik kreeg niet alles uit mijn lijf. Bij de 2e bocht was het een korte strook pal tegen de wind. Dat wist ik, maar het viel tegen en het gemiddelde daalde naar 30km/pu. En ik moest nog een 2e helft.

Bij bocht 3 kreeg ik weer wind op zij maar het gemiddelde kreeg ik niet fatsoenlijk boven de 35. Even nog het gevoel dat het gelletje (te laat ingenomen voor de start) er nog uitgekotst zou worden. Corniel (die achteraf een lekke band had opgelopen) schreeuwde me nog toe 'doortrappen'. Ik deed mijn best maar voelde me al helemaal stuk. Op het laatste gedeelte met wind mee naar de finish kon ik nog naar de 42km/pu trappen ... Daar ging mijn persoonlijk PR-tje wat ik ff ging doen ... NIET DUS

Afstand: 9,25km
Tijd: 15m26s
Gemiddelde: 35.93km/pu
Fietsresultaat: bikeplanner

Nee dit was niet mijn dag en die fles wijn van de wine&dine de avond ervoor hakte er zeker in. Gaan we ook niet meer doen. Misschien was het ook wel de warmte. Aan het parcours, de wind en mijn benen heeft het zeker niet gelegen. Ik had zelfs het idee al weer meer kracht te hebben.

Al met al een gemiddelde van 35.93km/pu, niet heel slecht maar een hoge 36 had leuker geweest.

Bij de prijsuitreiking bleek dat we allemaal zo'n beetje in de prijzen vielen van de deelnemers van het forum. Zo ook (gebroeders) Martijn en Sander die mooie tijden reden. Met hun na afloop van de wedstrijd nog kennisgemaakt.

UITSLAG via www.tijdrijden.nl
FOTO's eigen album / vereniging Jan van Arkel
?, Gerjan Olsder (1e Licentiehouder), Sander, ik

Zelfs ik kon de bloemen en prijzengeld in ontvangst nemen. Want ik was de beste van de dames van alle 1 deelnemer. Heel sympathiek van de organisatie wat ik stiekum toch wel leuk vond ... Alleen op de makkelijkste en kortste afstand geen PR rijden deed toch wel een beetje pijn. Mijn eerste ervaring met een minder goede dag.

Op naar zondag 18 september in Vries (DR) waar ik 13km een tijdrit open wedstrijd (tijdens NK Tijdrijden Masters) zal afwerken op een veel lastiger parcours (15 bochten, 2 klinkerstroken). We zien het wel ... tijdrijden vind ik in ieder geval leuk genoeg om me in te blijven ontwikkelen ... Wie weet, wie weet ooit eens in leeftijdscategorie een poging voor WK Masters ... wie weet ...

2 opmerkingen:

  1. Je bent goed bezig Rose !
    Mooie snelheden hoor enne....een keertje iets minder presteren is geen schande.
    Kan me voorstellen dat het te warme weer de boosdoener is, rij zelf dan ook als een krant.
    Tja, wine en dine en tijdrijden is (nog) geen goede combinatie. Vraag eens aan Marti-palmpje-Valks hoe ze zo goed presteert. Nipt waarschijnlijk pas na afloop aan de Palmpjes ;)

    Oja, met de huidige tegenwind kan je heel lekker trainen. Probeer maar eens staand en zo breed mogelijk tegen de wind in te fietsen, totdat je verzuurt.....en dan nog iets doorgaan.
    Als je dit elke keer op dezelfde route doet, zie je vanzelf je verzuringspunt steeds verder op de route liggen. Of het een juiste trainingsmethode voor je is weet ik niet, maar bij mij werkt het wel.

    Grtn vanuit Hilversum
    PS moet als anoniem reageren, omdat mijn googleaccount niet gerechtigd is om te posten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet pr's van verschillende parcoursen niet willen vergelijken. Een pr is doorgaans heel erg parcours-afhankelijk. Verder veel succes. (En het zadeltasje is bij tijdrijden geen kwestie van modepolitie, maar earodynamica... ;))

    BeantwoordenVerwijderen