maandag 19 september 2011

1e met tijdrijden niet licentiehouders dames in Vries


Zondag 18 september organiseerde Cycle Sport Groningen een NK Tijdrijden in Vries, daar aan gekoppeld een open wedstrijd voor dames (en heren) Licentiehouders en Niet Licentiehouders. Tot de laatste categorie behoor ik met mijn basislicentie van de KNWU. Omdat Vries in Drenthe ligt plakten Natasja en ik meteen een weekendje Drenthe aan in een B&B in Balloo. Op zaterdag een heerlijk dagje gehad met z'n 2 in de stad Groningen en zondag was dus 'D-Day for me'.

Vanuit Balloo ging ik inrijden richting Vries (+/- 13km) om vandaar maar meteen het TT parcours van 13km te verkennen. Eerst nog even mijn startnummer (108) ophalen wat al mogelijk was vanaf 9.30 en vervolgens het parcours op. Dat was wel nodig want bij de 1e splitsing nam ik al de verkeerde richting. Nog niet alles was afgezet. Goed en wel weer op weg, na bestudering van de plattegrond, komt Janny Kleinjan naast me fietsen. Gezellig samen babbelend ingereden. Zij relaxt en ik op laatst al aardig in mijn D3 zone (hijghijg). Gezien ik nog tijd over had ging ik voor mezelf nog een keer het rondje doen want wilde precies alles weten wat er komt en hoe de wind stond. Het parcours was al bijna droog en dat was fijn gezien dit parcours een bochtig parcours is.



Om 10.52u startte ik als 1 van de 3 deelneemsters van de Niet licentiehouders. Met vorige week in gedachte ging ik het eerste stuk vrij rustig onder omslagpunt (180) wat ik prima volhield tot aan Zeijen waar ik wist dat vandaar een lang stuk zou volgen met wind mee. Mijn gemiddelde zat comfortabel in de 38km/pu wat boven verwachting was. Het laatste stuk zou lastig worden vanwege de bochten en de wind tegen. Dus daar zou ik sowieso snelheid op verliezen.

De laatste 3km waar het de dood of de gladiolen werd ging het eigenlijk best goed en in het dorp trapte ik nog naar de 40km/pu alwaar ik nog 2 bochten moest nemen voor de finish. Ik zie de boog voor me op het kruispunt/drempel en trap de laatste energie er nog uit. 


Na kort uitfietsen rijd ik naar Natasja die met foto en spullen op me staat te wachten. Uhm de finish streep was verderop, zegt ze. Ik kijk en zie nog 20meter verder van de boog een finish streep en een wagen van de jury. GVD%$@*&!! dat scheelt me secondes! Waarom heb ik dat niet eerder gezien bij het inrijden???

Nouja ik probeer me er bij neer te leggen en wacht mijn officiƫle tijd af:

AFSTAND 13km
TIJD 21:19:86
GEMIDDELDE 36m56s

Wel mooi een nieuw PR wat betekent dat ik in een stijgende lijn zit. Tevreden dus en blij dat de opbouw ook goed ging. Had het niet beter of verstandiger kunnen doen behalve te weten dat de finish streep 20 meter verderop lag. Dat blijft een beetje steken.

Enige tijd later wordt omgeroepen dat de snelste tijd bij de dames Niet Licentiehouders 21:19:86 is door Rose van der Haven ... Heee dat ben ik!!! Dus ik ben nummer 1 van de 3 dames YEAH

2e Jeannette Schram-Moll, ik,  3e Liesbeth Kemkers




Dit voelt als een echte overwinning en een stap in de goede richting. Het seizoen is bijna op het eind dus volgend jaar gaan we verder bouwen en dan maar snel naar de 37 gemiddeld.

Volgende week mijn laatste uitdaging de Monstertijdrit van 122km in de Flevopolder ...

4 opmerkingen:

  1. netjes hoor 1e plaats.

    maar wat is dat voor een bizarre tijdrit van 122 km. Niet gewoon een cyclo?

    ps. kan/mag niet reageren met mijn google account.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter, dank voor je reactie. De Monstertijdrit is de langste tijdrit die ik ken. Als je duurtraining doet maak je ook zulke afstanden, Ik wel dus dan is dit ook mogelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Rose,

    Alvast succes gewenst daarmee....ik hoop in 2012 weer voluit te kunnen fietsen en ook mee te doen. Dit jaar sla ik maar even over.

    Grt, Aart

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je Aart, er is tegenwind zat. Nog niet een TT gereden zonder tegenwind ... dus daar kan je genoeg je voordeel uit halen. Tijdrijden is mooi als je van buffelen en afzien houdt. Wie weet ik TT bij jullie op de GWC de Adelaar ... zou leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen