dinsdag 14 juni 2011

Ardechoise klaar

Aanstaande zaterdag 18 juni 2011 is het zover voor de toertocht in de Ardeche met Ardechoise. We zijn er klaar voor. Natasja doet de afstand 125km Les Boutieres (parcours) en ik wil mijn uitdaging aangaan op de afstand 234km van Les Sucs (parcours).

Afgelopen weken de nodige trainingen gedaan waaronder de Steven Rooks Classic die ons zwaar viel maar desondanks gehaald. Uitslag Natasja en ik. Ik had me zoveel geven dat ik vorige week serieuze herstelproblemen had die gelukkig nog voor het weekend bijgetrokken waren. De schrik weer last van een overtraining te hebben bekroop me nadat ik vorige week op de fiets mijn hartslag zag dalen tijdens een gewone woon-werk ritje. (Bikeplanner met training gegevens)

Afgelopen zondag stond de duurtraining op de agenda van 200km. Deze meteen gedaan in de Flevopolder op het MTR parcours. Het parcours voor de Monstertijdrit van 25 september 2011 waar ik aan mee doe met een tijdrit over 122km.

Met heen en terug vanuit huis en 3,25 x het parcours kwam ik aan mijn 200km. En de training verliep perfect en zelfs boven verwachting! Met een 27,5 gemiddelde in een D1 en D2 was ik zeer tevreden.

Les Sucs van Ardechoise is mijn laatste training voor de grootste uitdaging van dit jaar: Limburgs Mooiste 250 oranje lus. Maar eerst op naar Frankrijk (altijd leuk) voor het genieten van de omgeving van de Ardeche.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten