maandag 23 april 2012

Sport terugblik afgelopen week

LOPEN
Gisteren mijn 1e deelname in Hilversum aan de Spieren voor Spieren City Run bij het onderdeel 10km Sherpa Ladies Run. Een leuke dag in mijn oude woonplaats met het zien en weerzien van bekenden en vrienden. Ik hoopte op een snelheidsrecord op de 10km met een gemiddelde van 11km/pu. Helaas is me dat net niet gelukt maar terugkijkend mag ik trots wezen. De laatste kms waren zwaar voor me en ik had al genoeg gegeven dat ik die laatste eindsprint wel geloofde. Wilde niet weer kotsend over de finish. Dat is gelukkig ook niet gebeurd maar had wel kotsneigingen. Dus toch weer genoeg in mijn grens gezeten.


UITSLAG: 55m11s | 10,873 km/pu | 90e van de 421 dames op onderdeel Sherpa Ladies Run 10km

Ik beschouw de tijd als nulmeting omdat het mijn 1e 10km is tijdens een evenement. Zelf heb ik in eigen training al de 11km/pu gehaald. Op naar 20 mei met de Marikenloop in Nijmegen ... genoeg ruimte voor verbetering lijkt me :-)


ZWEMMEN

MYLAPS scorecardAfgelopen zaterdag 21 april zijn we weer gaan zwemmen in Bussum bij sportfondsenbad Zandzee. Tijdens de training probeer ik altijd minstens 1 baan van 25m heen en terug zo hard mogelijk te zwemmen in borstcrawl. Dat wordt via mijn ProChip van MyLaps geregistreerd. Dit keer daar weer een PR gezwommen op de 50 meter die ik voor het eerst aflegde binnen de 50 seconden met: 48s12f. Dat is een ruime 2 seconden verbetering op de laatste keer. Over 1 km zwemmen met afwisselend schoolslag en borstcrawl deed ik 23 minuten over. Goede ontwikkelingen in het water. MyLaps registratie
FIETSEN
Vorige week zondag 15 april mijn eerste tijdritwedstrijd gereden tijdens de Tijdrijderscup in de Flevopolder. Ook hier hoopte ik een PR te rijden. Parcours PR 33,99km/pu tijdens de MTR 2011. Een traject van 40,85km. Helaas niet gelukt en misschien vanwege begin van het seizoen en het trainen van 3 sporten. De fiets (de Rose) deed het overigens prima en de wind zat ons allen wat tegen.

UITSLAG: 1u15m32s | 32,57 km/pu | 115e van de 135

 finish filmpje

Maar op naar 6 mei waar ik 46km ga tijdrijden met de ATC tijdrit. Hier hoop ik zeker op een PR in gemiddelde snelheid bij soortgelijke afstand. Helaas niet hetzelfde parcours maar wel weer in de Flevopolder.


TRIATHLON (debutant)
Zojuist me ingeschreven voor 1/8e Triathlon van Westervoort op donderdag 17 mei op Hemelvaartsdag om te debuteren als triatleet. Dan komen de 3 disciplines voor het eerst samen en kan ik even wennen met de transities.

Wordt vervolgd ...

2 opmerkingen:

  1. @Lianne Ja ik wil en dan gebeurt het ... zover mogelijk :-) Ben blij als ik mijn 1e tri heb voltooid zodat ik dan echt kan zeggen dat ik een triatlete ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen