donderdag 12 april 2012

Back on track

Na even gedwongen rust en het herladen van lijf en lede kom ik weer gestaag terug in het trainen van de 3 sporten: zwemmen, fietsen en lopen.

Dat ik zwemmen zo lekker zou vinden en vooral zo vaak (1,5x pw gemiddeld) had ik niet kunnen denken van te voren. Had gedacht het er bij te doen voor wat zwem gewenning om zo aan een triathlon deel te kunnen nemen dit jaar. Nu zwem ik omdat ik het heerlijk vind en de techniek ook serieus wil ontwikkelen. Daarnaast geeft zwemmen je bovenlijf een lekker sterk gevoel wat je weer een machtig gevoel geeft over je gehele lijf. Niet alleen de benen zijn goed voorzien van kracht en spieren, nu ook de armen en schouders. Als je dan door het water de schoolslag of borstcrawl doet dan voel je je nieuw aangemaakte spieren die met kracht door dat water gaan.

Het fietsen beleef ik dit seizoen heel anders als voorgaande jaren in die zin dat ik een veel lagere hartslag nodig heb bij eenzelfde prestatie als vorig jaar. Dat ik veel meer uithouding heb dan kracht. Met voorgaande jaren kreeg ik uiteindelijk de kracht en kwam de conditie er later nog bij. Nu lijkt het alsof ik nog kracht mis maar dat ik flink compenseer met de conditie. Lopen en zwemmen versterken mijn conditie en dat terwijl ik nu het fietsen minder doe omdat ik het verdelen moet met de andere 2 disciplines. Hierdoor mis ik wel training in lang fietsen in D3 of Weerstand. Met mijn aankomende tijdritwedstrijd op zondag 15 april (40,85km tijdrijderscup) ben ik reuze benieuwd op welk hartslag ik het lang kan volhouden met buffelen. Geen idee want ik heb tot op heden nog niet goed weten te oefenen op afzien. Voornamelijk gefietst in basis omdat ik al intensief bezig ben met zwemmen en lopen.

Zondagmiddag weet ik meer en dan is het kijken hoe ik er voor sta. Dan zal ik kunnen bepalen wat er nodig is aan training om een nog mooiere tijd te rijden op een gelijke afstand op 6 mei bij de ATC Tijdrit (42km).

Deze afstand is nodig voor als ik dit jaar mijn eerste 1/4 triathlon ga doen die waarschijnlijk 3 juni op het programma staat.

Ik ben blij dat ik back on track ben ... nu het lopen nog naar een hoger niveau ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten