vrijdag 2 maart 2012

Wan Toe Tri

Het gaat best goed met de opbouw van sporten en vooral de combi van 3 sporten: zwemmen, fietsen en hardlopen.

Wan
Afgelopen woensdag mijn 2e keer zwemmen met al een flinke vooruitgang: 800m borstcrawl en 750m schoolslag en dat in setjes van 4 of 6 baantjes afgewisseld. Dat is al mijn eerste 1,5km wat je in een Olympische afstand (OD) af moet leggen. Hoewel ik in de ochtend in bed me nog afvroeg of ik niet te moe was om te gaan (excuses) voelde ik me na het te water gaan al weer als een vis in het water. Dit is echt een hele oude liefde die terug is in mijn leven. Dit keer was het op de klok kijken tot hoe laat ik nog door kon gaan ipv tot wanneer ik er weer uit mag. Goed voor het moraal en bevestiging dat ik voor een triathlon kan gaan trainen. De eerste 1/4 triathlons staan al op mijn agenda gepland :-)

Toe
Fietsen ook mooi ingepast in de week en afgelopen zondag mijn eerste duurtraining (D1) van nog net geen 100km. Met een bijzonder snel herstel. Train nu nog verstandiger op de hartslag en dat betaald zich uit. Helaas nog niet in snelheid maar dat zal ook wel van zelf komen. De tijdrijderscup is in het vizier en daar wil ik goed van start gaan bij mijn debuut. Een 40,8km afstand die in een 1/4 triathlon zit. Parcours is me goed bekend van de Monstertijdrit van vorig jaar.
Ook heerlijk om weer naar werk te kunnen fietsen. En als het mee zit met de verkoop van mijn drumkit dan kan ik mijn nieuwe fiets bestellen bij Roseversand: Rose Pro-RS-3000 (2011 model) in groen/wit, compact uitvoering. Heb ik wel verdiend :-) De tijdritfiets zelf al nog wel op zich moeten laten wachten.

Tri
Hardlopen past prima in de sportweek en deze week ook weer weten te ontwikkelen. De hartslag krijg ik lager en de snelheid gaat nu omhoog bij de 10km (mijn basisafstand). De afstand voor de 1/4 triathlon op het onderdeel hardlopen.

Deze week sporten deed me goed. De ontwikkeling was te merken aan de kortere nachtrust en het klaarwakker zijn in de vroege ochtend. Zolang ik me goed weet te herstellen en braaf bij de hartslag blijf dan gaat het nog een mooi jaar worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten