maandag 13 februari 2012

Schaatsen in 3 Provinciën

Op het moment dat je helemaal klaar bent voor de lente en graag met de racefiets weer buiten wilt om te trainen komt er plots nog even een koude front aan met bijna een Elfstedentocht en mooi schaatsweer. Heel jammer dat het niet door kon gaan, maar dan wel zelf aan de zwier over het ijs.
Ankeveense Plassen, maandag 6 februari 2012

Noord Holland
Vorige week was mijn eerste keer dit seizoen dat ik op de schaats stond. Met geluk dat ik mijn vrije dag op maandag had (om de 2 wkn op maandag vrij) kon ik met schitterend mooi weer naar de Ankeveense Plassen om mijn eerste 30km te schaatsen. Wat een geluk. Het is echt tot aan mijn jeugd terug dat ik op zulk ijs heb geschaatst waar je echt door de natuur heengaat met een stralende zon en mooi parcours. De weersomstandigheden waren perfect.

Molen bij Ankeveen, maandag 6 februari 2012

Noord Holland waar ik bekend mee ben omdat ik zelf uit Loosdrecht kom en in mijn jeugd hier wel heb geschaatst bij Kortenhoef/Ankeveen en de Loosdrechtse Plassen.

Giethoornsche meer, vrijdag 10 februari 2012
Overijssel
Vrijdag zou het ook weer een zonnige dag worden en nam een extra dag vrij met het idee nu of nooit. Natasja was al vrij dus konden we samen gaan dit keer. Na wat tips her en der en de www.knsb.nl site besloten we af te reizen naar Giethoorn om deel te nemen aan de Dwarsgrachttocht. Daar hadden ze 3 banen uitgezet: 8km, 15km (in werkelijkheid 20km) en 30km (in werkelijkheid 38km). Mooi omdat Natasja dan een kortere route kon nemen, die van 15km en ik de 30km. Halverwege kwamen we elkaar ook weer tegen om vervolgens weer ieder zijn eigen tocht af te maken. Vervolgens nam ik nog een extra rondje via het 8km parcours. Na een kleine detour en de afstandscorrectie kwam ik op 50km.
Heerlijke dag en enorm genoten. Onze eerste schaatsmedailles binnengeschaatst en de tot nu toe mooiste tocht gereden ooit! Onder wederom perfecte omstandigheden: volop zon, redelijk wind en -3. Overijssel, de eerste keer dat we daar hebben geschaatst en we komen terug ijs of geen ijs :-)


Flevoland
Zaterdag was de een na laatste kans om te schaatsen en besloten wij naar Flevoland af te reizen om bij Lelystad op de kleine plas van de Oostvaarderplas te schaatsen. Daar en 20km geschaatst redelijk rustig. Het parcours was 4km en druk met allerlei schaatser waar je niet echt overal goed kon aanzetten. Maar dat was misschien wel goed gezien vrijdag al flink wat spierpijn bijeen was geschaatst.

Kleine plas, Oostvaardersplassen, zaterdag 11 februari 2012

In 1 week 3 Provinciën, 100km, 3 dagen met zon en genoten.

Bijschrift toevoegen

2 opmerkingen:

  1. Wow goed hoor! Mijn natuurijservaring was ongeveer 10 minuten! Ruim 80 km in de auto naar mijn oude woonplaats om er achter te komen dat er slechts een klein ijsbaantje was geveegd (terwijl er ruim 6 kilometer aan grachten ligt, dus even 2 baantjes rond gekrabbeld op slecht ijs, toen maar gestopt en een mooie wandeling gemaakt.

    Swissmoped

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja dat is erg, maar van nood een deugd gemaakt dus. Want mooie wandelingen zijn ook schitterend met dit weer!

      Verwijderen