zondag 31 juli 2011

Tijd rijp voor tijdrijden

Na de uitslag van de dames tijdrijden van voor naar achter te hebben bekeken, tijden en verschillen had vergelijken en grondig geanalyseerd waar ik mogelijk nog tijd had kunnen pakken, kwam ik tot de conclusie dat ik niet veel sneller had gekund. Heel misschien nog net een 8e plek, maar meer had er echt niet ingezeten. Dus kon ik me in mijn plek berusten. En met een sneller gemiddelde dan verwacht was ik reuze tevreden.


Klik op foto om goed te kunnen aflezen, uitslag tijdrit dames in Nijeveen 30-7-11

De uitslag bevestigde me tevens dat ik met mijn leeftijd nog ruimte genoeg heb om te ontwikkelen in het tijdrijden en dat met mijn 42,5 jaar! Daar waar het bij sommige sporten allang voorbij is ligt in het tijdrijden nog genoeg mogelijkheden om je op middelbare leeftijd te ontwikkelen. Zeker 5 oudere dames waren ver voor mij geëindigd.

In de uitslag van het rijtje van de dames bij de tijdritwedstrijd van Nijeveen (zaterdag 30 juli) was ik van de 12 dames 9e geworden. Overigens zijn er uiteindelijk zo'n 3 dames niet op komen dagen. Deelname van dames is al magertjes en kan wel wat aanwas gebruiken om het competitieveld te vergroten. Wie weet leest er een dame, jong of oud, deze blog en raakt ze geïnteresseerd om net als ik eens voorzichtig te proberen en te ontdekken. De deelname aan dit soort wedstrijden is ook niet alleen voorbehouden aan licentiehouders. Ik heb notabene een basislidmaatschap van de KNWU en soms is dat ook niet eens nodig.

Mijn tijd: 36min48sec over een afstand van 21.73km
Mijn gemiddelde snelheid: 35,4 km per uur

meer fotos van de Tijdrit in Nijeveen 30-7-11

Het tijdrijden is wel mijn ding en dus ga ik er voorlopig mee door in het ontdekken, verbeteren en wedstrijdervaring opdoen. Ik heb me voorgenomen, dat als ik mijn 1e 38km pu haal, dan ga ik een heuse tijdritfiets aanschaffen. Tot die tijd maar even mijn benen verder ontwikkelen en met ligstuurtje aan de slag.

Met de goedkoopste aanschaf (ligstuur en houding) behaal je al 25% verbetering.
Zie http://www.tijdrijden.nl/ voor allerlei interessante informatie zoals hoe te beginnen, wedstrijdkalender en uitslagen. Cees Tuytel, de eigenaar van deze website, ontmoette ik gisteren even kort net als mijn mede wieler CT WT clublid Gerjan van Olsder.

Het is een fascinerend wereldje van opvallend veel oudere mensen die nog een kans zien ergens de bloemen te pakken en op podium te staan.

Voor mij startte Janny Kleinjan, rugnummer 60, die uiteindelijk 1e werd met een gemiddelde van 41km per uur waar bij de mannen de snelste Stefan Sloof is met een gemiddelde van 47km/pu. En zij zijn zeker niet de jongsten!



Na de wedstrijd had ik me nog even gedouched en kwam in gesprek met Marti Valks uit Hilversum van wielervereniging GWC de Adelaar. Vriendelijke dame die uiteindelijk 3e werd in deze wedstrijd. We zullen elkaar weer ontmoeten met de Monstertijdrit op 25 september a.s. zo kwamen we achter.

Ik weet niet of ik ooit bloemen ga pakken en op een podium ga staan maar het tijdrijden vind ik sowieso leuk en bevredigend.

Foto's tijdrijden in Nijeveen: https://picasaweb.google.com/MolenloopNijeveen/Tijdrit2011Ochtend#

Uitslag dames:


1 opmerking:

  1. Hoi Rose!

    Wat ontzettend leuk en stoer! Ik ga in mijn werkagenda kijken om te zien waar we volgende week kunnen gaan fietsen!
    Stoertje!

    Liefs
    Kitty

    BeantwoordenVerwijderen