dinsdag 30 augustus 2011

Thee en Tijdrijden

Afgelopen 2 weken wat minder kilometers op het fietszadel gezeten. Af&toe lijkt mijn lijf gewoon zelf te bepalen een rustpauze in te lassen. Dat betekent dat ik in de ochtend moeite heb met vroeg opstaan en me omdraai en de wekker later zet om dan alleen op de terugweg van werk een ommetje te maken op de racefiets. Of dat ik moe ben in de middag en na werk maar meteen naar huis fiets zonder ommetje op de racer. Ook het weer zat afgelopen periode niet mee. Mijn geplande 100km fietstraining afgelopen zondag viel ook letterlijk in het water. Ik wilde het parcours van tijdritwedstrijd (a.s. 1 september) in Schaarsbergen, 30km rondje Park de Hoge Veluwe, verkennen. Mijn lijf vond het niet erg dat fietsen in het water viel en gaf zich dan ook als te graag over aan de lounge bank kijkend naar sport op TV.

Er was genoeg te kijken aan sport. Zo had Usain Bolt een valse start op het koningsnummer 100m hardlopen met WK Atletiek in Daegu.

Usain Bolt na valse start
Reed de oude koning van de F1 met gouden helm Shumi (Michael Schumacher, mijn held) startend vanaf laatste plek P24 finishend op P5 op Spa-Francorchamp ...

Shumi voor de start in Spa Francorchamp F1

... en klom Bauke Mollema zich fietsend in de rode leiderstrui in de Vuelta. Al met al een sportieve dag.

Bauke Mollema met leiderstrui in Vuelta
Lekker aan de thee televisie kijken op een regenachtige zondag is eigenlijk heerlijk.


Naast wijn drinken en leren welke wijn wat waar en waarom heb ik nu een nieuwe drankhobby erbij: THEE. Losse thee wel te verstaan en nu ook na mijn geliefde rooibos ook aan de groene thee.


www.variethe.de Theeladen in Aken
Vorige week vrijdag in Aken al groene thee ingekocht en zondag ook wat thee en een thee thermometer besteld via internet bij http://www.teabar.nl
Groene thee: Pi Lo Chun
Voor de groene thee heb je een thermometer nodig. Groene thee schenk je namelijk op 70 of 80 graden en niet hoger, anders wordt het erg bitter en dan is het niet lekker. Theedrinken is een kunst en daar wil ik me graag in verdiepen. Als het voor Chinezen speciaal kan zijn dan wil ik het ook wel eens weten van de rand en de hoed. Daarnaast zijn al deze thee-en heel gezond en dat komt ook eens goed uit! Een theeproeverij zullen we zeker tussen nu en ooit eens organiseren.

Overmorgen ga ik weer een tijdritwedstrijd doen en staat de wedstrijd, georganiseerd door WV Reto, 30km rondje Park de Hoge Veluwe op het programma. Spannend want dit keer geen tijd gehad om het parcours te verkennen. Dus stel ik geen eisen en verwachtingen aan mezelf en zie ik dit puur als trainen in wedstrijdverband. Immers staat over 4,5 week mijn Monstertijdrit op het programma ...
122km knallen in de Flevopolder
*YEH BABY YEH*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten