maandag 15 juni 2015

Verslag OD Triathlon Huizen 14 juni 2015

Triathlon Huizen ook gedaan. Dat was er een die al een tijdje op mijn verlanglijstje stond. Gisteren eindigde ik als 6e dame in de categorie 40+ met een tijd van 2u41m51s. Niet mijn snelste maar dat had ik dit seizoen niet verwacht. Met een conditie van vorig jaar stond ik waarschijnlijk 3e of 4e in mijn categorie. Het zwemmen ging goed, het fietsen was OK en het lopen viel tegen. Dat laatste was ff slikken maar goed ik kon het ook deels verklaren. Ten eerste had ik al 2 wkn niet meer gelopen na Nieuwkoop en voor de start van deze triathlon begon ik op de fiets met een halve bidon van 500ml. Niet de ideale omstandigheden. Stomme ikke was vooraf lekker aan het drinken gegaan met gedachte nog voor de start de bidon vol te vullen. Echter dat laatste slipte door mijn gedachte toen ik inmiddels bij de zwemstart was die 3km ergens anders was dan de fiets/loop overgang waar ze wel kraanwater hebben. Achteraf had ik mijn bidon nog wel kunnen vullen met het Gooimeer water, maar zelfs daar kwam ik niet meer op zo voor de start van de wedstrijd.

Voor de zwemstart nam ik een slok Gooimeer water wat me prima smaakte en ook tijdens het zwemmen nam ik bewust af en toe een slok. Helaas was dat samen met een halve bidon isotone drank niet genoeg bemerkte ik tijdens het fietsen.

De omstandigheden waren perfect. Weinig tot amper wind, lekker fris (15 graden) dus dat hadden mooie fietstijden moeten opleveren, maar ook daar schoot ik ten opzichte van vorig jaar toch echt tekort in kracht. Op het laatst ook omdat ik zo spaarzaam bezig was met vocht uit de bidon. Dit keer slechte vocht voorraad maar overvloed aan voeding in powerreep en gels.
Ondanks dat vond ik het fietsen niet te belabberd maar bij de overgang voelde ik direct dat het lopen niet zo geweldig was zoals in Nieuwkoop en naar die eerste kilometer die altijd uren lijkt te duren gaf mijn horloge een gemiddelde van 5m41s aan. In de transitie van fietsen naar lopen kreeg ik in de eerste meters een hyperaanval die ik wel weer weg kreeg maar dat gaf me niet echt een geruststellend gevoel. Tijdens het lopen wel aan veel vocht proberen te komen waaronder mijn eigen bidonnetje en aangereikte bekertjes voor over het hoofd en rest half door mijn keel.

Ondanks de niet geweldige looptijd toch nog een 2u41m51s behaald.

Erg leuk om deze triathlon te doen zo lekker dicht bij huis en om na een halve lekker een korter durende wedstrijd af te werken.

Ook de vele bekenden uit de triathlon wereldje ontmoeten voor, tijdens of er na doet me goed. Ik voel me er wel in thuis in de hele entourage. Triatleten zijn heel sportief naar elkaar terwijl er ook gestreden wordt door elkaar aan te moedigen. Ook werd ik begroet door gezichten die ik niet kende en nu nog moet achterhalen van welke digitaal platform dan wel. Dat kan zijn Strava, Garmin, Facebook, mijn blog of triathlonforum.nl. Gelukkig dat ik aan Jack vroeg hoe hij heette toen hij me groetend voorbij liep mij laten wetende dat ik Rose ben van die stukjes op internet. Jack bleek dus Jack te heten.

Naast mijn eigen trouwe support werd ik ook door Henriette aangemoedigd, Facebook en IRL vriendin van ons, die dicht bij de Oostermeent woont. Altijd leuk bekenden tegen te komen :-)

Het was afzien tijdens het lopen maar het gaf me weer genoeg voldoening en zin om door te trainen voor de Challenge halve triathlon afstand in Poznan, Polen waar ik op 26 juli zal starten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten